Η ανάλυση ανταγωνισμού αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι στα αρχικά στάδια μιας καμπάνιας βελτιστοποίησης μηχανών αναζήτησης (SEO). Πολύ συχνά, βλέπουμε οργανισμούς να παρακάμπτουν αυτό το σημαντικό βήμα και να προχωρούν απευθείας στη χαρτογράφηση λέξεων-κλειδιών, τη βελτιστοποίηση περιεχομένου ή την κατασκευή συνδέσμων. Ωστόσο, η κατανόηση των ανταγωνιστών μας και του σημείου που βρίσκονται μπορεί να οδηγήσει σε μια πιο ολοκληρωμένη κατανόηση των στόχων μας, αποκαλύπτοντας παράλληλα κενά ή τυφλά σημεία.
Το πρώτο βήμα αυτής της διαδικασίας είναι να αποφασίσουμε ποιοι είναι οι τέσσερις κορυφαίοι ανταγωνιστές που θέλουμε να χρησιμοποιήσουμε για αυτήν την ανάλυση. Προτείνουμε έναν συνδυασμό άμεσων επιχειρηματικών ανταγωνιστών και ανταγωνιστών στις μηχανές αναζήτησης, οι οποίοι μπορεί να διαφέρουν από αυτούς που μια επιχείρηση θεωρεί ως κύριους ανταγωνιστές της.
Αυτά είναι τα κριτήρια που χρησιμοποιούμε για την επιλογή πιθανών ανταγωνιστών:
- Ανάλυση της ιστοσελίδας σας: Καθορίζουμε τις λέξεις-κλειδιά για τις οποίες κατατάσσεστε ήδη στις μηχανές αναζήτησης (π.χ. "ενοικίαση κάδων", "οδοντίατρος στην περιοχή του Σικάγο", κ.λπ.).
- Αναζήτηση ανταγωνιστικών εταιρειών: Χρησιμοποιούμε την τεχνολογία μας για να βρούμε ποιες άλλες εταιρείες κατατάσσονται καλά στο Google για τις ίδιες λέξεις-κλειδιά.
- Επιλογή ιστότοπων: Τελικά, επιλέγουμε τους δύο ιστότοπους που έχουν τον μεγαλύτερο αριθμό κοινών λέξεων-κλειδιών με τον δικό σας ιστότοπο.